پیام صوتی یا پیامک؟!

پیام صوتی یا پیامک؟!

پیام صوتی یا پیامک؟! 850 567 rezazabet

ارسال پیام صوتی محصولی است که خدمت جدیدی در عصر ارتباطات ارائه می کند. این سرویس با هدف توسعه سیستم های اطلاع رسانی و تبلیغات به عنوان رسانه ای منحصر به فرد پا به عرصه رقابت گذاشته است .

در این مطلب قصد داریم به بررسی نقاط قوت و ضعف دو رسانه ارسال پیام صوتی و پیامک بپردازیم و آن ها را با هم مقایسه کنیم.

1- نحوه ارسال پیام:

در هر دو سرویس ارسال پیام از طریق پنل های اینترنتی صورت می گیرد که البته به دلیل محتوای متنی پیامک، تولید محتوای آن نسبت به پیام صوتی آسان تر بوده. زیرا برای تولید پیام صوتی نیاز به یک صدای استاندارد و محیطی مناسب ضبط و یا سفارش ضبط به استودیو های ضبط صدا است.

البته به این موضوع رو هم باید اشاره کرد که با بروزرسانی هایی انجام شده، گزینه های میکس صدا و ضبط صدا به پنل کاربران اضافه شده و دارای رابط کاربری بسیار آسانی هستند.

2- دریافت کنندگان پیام:

مخاطبین دریافت کننده پیام های صوتی تمامی مشترکین تلفن ثابت و همراه هستند که البته هیچ نوع محدودیتی از نظر بلاک کردن شماره و تبلیغات وجود ندارد. در مقابل مخاطبین پیامک تنها دارندگان تلفن همراه هستند که البته باید گفت در این سرویس امکان بلاک کردن پیام های ارسالی و تبلیغاتی وجود دارد که باعث کاهش جامعه هدف می شود.

3- هزینه ها:

در هر دو سرویس در ابتدا می بایست پنل آن را خریداری کنید، که در نگاه اول هزینه خرید پنل ارسال پیام صوتی نسبت به پیامک بیشتر می باشد و همین امر کمی باعث تردید کاربران در خرید پنل صوتی می شود. اما با یک دید دقیق تر و مقایسه اماکانات موجود در آوادنگ میشه به یک رضایت کامل در خرید و پرداخت هزینه آن رسید.

در قدم بعدی هزینه های ارسال پیام در این دو سرویس مطرح می شود. هزینه ارسال پیام صوتی بابت هر ثانیه، معادله 2.1 تومان می باشد و در مقابل هزینه هر صفحه پیامک حدود 13 تومان می باشد.

با توجه به آزمون های انجام شده هر 10 ثانیه پیام صوتی معادل 2 صفحه پیامک است. پس با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه میرسیم که هزینه ارسال 10 ثانیه پیام صوتی 21 تومان می باشد و همان متن در پیامک 26 تومان خواهد شد.

4- میزان تاثیر گذاری:

طبق تحقیقاتی که توسط کارشناسان بازاریابی و تبلیغات انجام شده، اولویت هایی که در اعلان (Notifications) های موبایل وجود دارد، تماس تلفنی اولین و مهم ترین آن هاست و پیامک در اولویت های دوم به بعد قرار می گیرد.

اما این موضوع را هم باید گفت که پیامک های متنی به نوعی اطلاعات مکتوب و همیشگی برای کاربران است که می تواند در هر زمانی مجدد آن ها را مطالعه کند.

این موضوع نیز در ابتدا دغدغه کاربران ما بود که ما توانستیم با ارائه سرویس تماس برگشتی تا حدی این موضوع را پوشش دهد. ( تماس برگشتی یعنی تماسی که کاربر با همان شماره ای که از سمت سیستم پیام صوتی گرفته شده میگیرد و می تواند آخرین پیام صوتی ارسالی را گوش دهد)

5- گزارش گیری:

پس از یک ارسال موفق، مهم ترین پارامتر موضوع گزارش گیری از ارسال است. این موضوع در پنل کاربرانبه صورت دقیق با نمودار به کاربر ارائه می شود.

مواردی همچون:

– تعداد پیام های ارسال

– مخاطبینی که در دسترس نبودند

– مخاطبینی که به تماس پاسخ ندادند

– مخاطبینی که تلفن آن ها مشغول بوده است

و همچنین در بخش نمودار اثر بخشی می توانید درصد ثانیه های گوش کردن به پیام صوتی ارسال شده را مشاهده و بررسی کنید.

این نوع گزارش گیری در پیامک در دسته بندی های زیر می باشد

– پیام های ارسال شده

– پیام های ارسال شده به بلاک

– پیام های ارسال نشده

6- ویژگی های مشترک:

جدا از مقایسه های انجام شده ویژگی هایی هستند که به صورت مشترک در هر دو سرویس موجود است. ویژگی هایی مثل

– امکان نظرسنجی

– امکان ارسال پیام با پارامتر های اختصاصی هر کاربر ( نام و نام خانوادگی….)

– ارسال انبوه

و….

در نهایت باید گفت که سریس پیام صوتی و پیامک به عنوان رسانه هایی هستند که هر کدام نیاز مشخصی از کسب و کار های مختلف را بر طرف می کنند. گاه در برخی کسب و کار ها ارسال پیام صوتی بازخورد بهتری دارد و نیاز به استفاده از این محصول است و گاهی پیامک پاسخگوی نیاز کسب و کار هاست.

این مطلب به جهت مقایسه امکانات این دو رسانه و برای آگاه سازی آن دسته از مخاطبینی است که در انتخاب یکی از این دو رسانه برای کسب و کار خود دچار تردیدند.

ارسال پیامک صوتی

سامانه پیام صوتی آوادنگ این امکان را به کاربران خود می دهد تا فایل صوتی ضبط شده ی مورد نظر خود را از طریق تماس تلفنی برای هزاران مخاطب خود به تلفن ثابت و همراه، ارسال و پخش نمایید. کافیست شما فهرستی را مطابق موارد مورد نظر خود شامل تاریخ و ساعات تماس، تعداد تلاش، فاصله بین تلاش ها، شماره گیرندگان را ایجاد نمایید و آن را در یک لحظه ارسال کنید.

تمام محتویات سایت مربوط به سامانه پیام صوتی آوادنگ می باشد