گرایشات شبکه های اجتماعی در سال 2018 چیست؟

گرایشات شبکه های اجتماعی در سال 2018 چیست؟

گرایشات شبکه های اجتماعی در سال 2018 چیست؟ 768 614 rezazabet

اوادنگ :در سال جدیدی که پیش روست رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از نتایج مهم پیشرفت های تکنولوژی تاثیر شگرفی در زندگی روزمره افراد و در ابعاد بزرگتر کسب و کارها خواهند داشت. به دلیل تاثیرگذاری بالای این رسانه ها با رشد و ایجاد تغییر در رسانه های اجتماعی هنجارهای اجتماعی مرتبط با آن ها نیز شکل می گیرد. در اینجا 8 مورد از گرایشات شبکه های اجتماعی در سال 2018 را به منظور مدیریت بهتر آن ها ارائه خواهیم داد.

1- افزایش واقعیت افزوده

در اولین رویدادی که در تئاتر استیو جابز برگزار شد، کمپانی اپل از وجود یک تراشه جدید در هر دو مدل گوشی آیفون 8 و آیفون X خبر داد. وجود این تراشه در گوشی های هوشمند به کاربرانشان اجازه می دهد که تجربیات واقعیت ارزش افزوده را با سایرین به اشتراک بگذارند. در حالی که واقعیت ارزش افزوده در بازی های تلفن همراه با تغییراتی همراه است. احتمالا خیلی زود رسانه های اجتماعی نیز از این قابلیت جدید بهره خواهند برد.
به عنوان مثال، انتظار می رود که اپلیکیشن های اسنپ چت و یا اینستاگرام به زودی فیلترهایی را پشتیبانی کنند که کاربرانشان را قادر می سازند از طریق این قابلیت با افراد مشهور همچون بازیگران و غیره عکس سلفی بیندازند.
به طور مشابه، کسب و کارها نیز می توانند برای بهره گیری از این قابلیت جدید برنامه ریزی داشته باشند تا بتوانند در نوآوری چند قدم از رقبای خود جلوتر باشند.

2- افزایش محبوبیت قابلیت استوری اینستاگرام

بیش از 200 میلیون نفر هر ماه از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده می کنند، که در واقع 50 میلیون نفر بیشتر از افرادی هست که از این قابلیت اسنپ چت استفاده می کنند و جالب است بدانید که تنها یک سال است که قابلیت استوری به اینستاگرام اضافه شده است. بنابراین با این روند پیش رو انتظار می رود تا پایان سال 2018 تقریبا نیمی از کاربران اینستاگرام از قابلیت استوری آن استفاده کنند. این بدین معناست کسب و کارهایی که تمایل دارند تا از طریق قابلیت های اینستاگرام با کاربرانشان در ارتباط باشند باید برای استوری اینستاگرام بیشتر وقت بگذارند.

3- استفاده مستمر از استراتژی بازاریابی موثر

بیش از 90 درصد از بازاریابانی که در اداره کسب و کارشان از بازاریابی تاثیرگذار استفاده می کنند موفق هستند. کسب و کارهایی همچون Hubspot، North Face و Rolex از استراتژی بازاریابی مبتنی بر رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان جدید بهره می برند و ارتباط با مخاطبان موجود را بهبود می بخشند.
در سالی که گذشت شاهد بودیم کسب و کارهایی که از روش های سنتی بازاریابی استفاده می کردند برای برقراری ارتباط با کاربران رسانه های اجتماعی با مشکل مواجه شدند. در سال آینده، احتمال می رود که کسب و کارهای بیشتری بازاریابی موثر را به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبانی که روش های سنتی بازاریابی را نادیده می گیرند مورد استفاده قرار دهند.

4- تمرکز بیشتر بر نسل Z

مطالعه اخیری که توسط گلدمن ساکس صورت گرفت نشان داد که نسل Z برای اکثر سازمان ها ارزشمندند. عموما این افراد بین 8 تا 18 سال سن دارند. چند صباحیست که کسب و کارها شروع به تشخیص این افراد کرده اند و بر اساس آن استراتژی های رسانه های اجتماعی خود را تغییر داده اند. انتظار می رود خیلی زود سرمایه گذاری های بزرگی در شبکه های اجتماعی مورد علاقه این نسل همچون اینستاگرام و اسنپ چت صورت بگیرد.

5- افزایش میزان مشارکت نام تجاری در پلت فرم های ارسال پیام

بیش از 2.5 میلیارد نفر در جهان از شبکه های پیام رسان استفاده می کنند، اما هنوز هم کسب و کارها به منظور برقراری ارتباط با مشتریان به تنهایی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. انتظار می رود که در سال 2018 کسب و کارهای بیشتری به منظور برقراری ارتباط با مخاطبین و مشتریان از پلت فرم های پیام رسان استفاده کنند. هوش مصنوعی، دستیار صوتی و چت بوت کسب و کارها را قادر می سازند تا تجارب شخصی خود را در سیستم عامل های پیام رسانی مانند واتس اپ، مسنجر، کیک و غیره ارائه دهند.

6- گسترش میزان استفاده از پخش زنده (Live)

امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ به منظور جلب توجه بیشتر مخاطبین شروع به استفاده از پخش زنده کرده اند. به عنوان مثال پخش زنده مراسم قرعه کشی و یا جشن ویژه یک کمپانی برای مشتریان و مخاطبین آن می تواند بسیار لذت بخش باشد.
در سال 2018، کسب و کارهای بیشتری به قدرت فوق العاده فیلم برداری به صورت زنده پی خواهند برد و استفاده از آن را در برنامه های ماهانه خود جای خواهند داد.

7- بازنگری توئیتر

توئیتر در سال 2017 به طرز چشمگیری در جذب فالور افول داشته است. در واقع در سالی که گذشت لینکدین، فیس بوک و اینستاگرام همه در مقایسه با توئیتر جذب مخاطبین بیشتری داشته است. در سال 2018، احتمال دارد که رهبری و مدیریت توئیتر و نیز چگونگی استفاده از از آن توسط مدیران آن مورد بازنگری قرار بگیرد. تغییرات احتمالی در توئیتر می تواند شامل واگذاری این شبکه به سرمایه گذاران خصوصی، ایجاد تغییر در پلت فرم و یا تجدید نظر در گزینه های تبلیغاتی آن باشد.

8- به کارگیری سیاست های قوی حکومتی در رسانه های اجتماعی

پس از گذشت یک دوره تصمیمات جنجال برانگیز در انتخابات ریاست جمعهوری آمریکا در سال 2016، رسانه های اجتماعی رویکرد بهتری را برای مدیریت رسانه های اجتماعی خود در نظر گرفتند. فیس بوک به تازگی بیش از هزاران آگهی منتشر کرده است که به نظر می رسد به دخالت روسیه وابسته است و در بخش های هوش مصنوعی و نظارت بر سرمایه انسانی سرمایه گذاری های زیادی را انجام داده است.
با توجه به انتقادهای گسترده ای که فیس بوک و توئیتر در سال 2017 دریافت کردند، احتمال دارد این رسانه ها در سال پیش رو قوانین و سیاست های حاکمیتی را در پیش بگیرند که از کسب و کارها در برابر انتقادات آینده محافظت کند.

نتیجه گیری

بنابر آنچه گفته شد در سال 2018 تعدادی از جریان های رسانه های اجتماعی که بر کاربران و کسب و کارها تاثیر می گذارند، تقویت و تسریع خواهند شد. احتمال زیادی وجود دارد که جریان های ویدوئویی و واقعیت مجازی به صورت زنده برگزار شوند. علاوه بر این، کسب و کارها از رسانه های اجتماعی جدیدتر همچون اینستاگرام و اسنپ چت بهره خواهند برد چرا که نسل Z به طور فزاینده ای در این شبکه ها وقت می گذارنند.
با معرفی آیفون های جدید، واقعیت افزوده فرصتی پیدا کرد تا به بخشی از رسانه های اجتماعی تبدیل شود، به طوری که تا چندسال پیش قابل تصور نبود. در نهایت توئیتر و فیس بوک نیز به احتمال زیاد سیاست هایشان را برای محافظت از خود در برابر انتقادات سیاسی و ارائه بهتر تجربه های آنلاین کاربران تنظیم خواهند کرد.

ارسال پیامک صوتی

سامانه پیام صوتی آوادنگ این امکان را به کاربران خود می دهد تا فایل صوتی ضبط شده ی مورد نظر خود را از طریق تماس تلفنی برای هزاران مخاطب خود به تلفن ثابت و همراه، ارسال و پخش نمایید. کافیست شما فهرستی را مطابق موارد مورد نظر خود شامل تاریخ و ساعات تماس، تعداد تلاش، فاصله بین تلاش ها، شماره گیرندگان را ایجاد نمایید و آن را در یک لحظه ارسال کنید.

تمام محتویات سایت مربوط به سامانه پیام صوتی آوادنگ می باشد